Odpowiedzi

2010-02-28T10:17:40+01:00
100%-250zł
20%-x
x=50

50+30=80
więc pieniedzy poszostało my 170zł
250-100%
170-x%
x=68%;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T10:19:08+01:00
250 * 20% = 50
250 - 50 = 200
200 - 30 = 170
170/250 = 0,68
0,68 * 100% = 68%
Odp: Zostało mu 68% kwoty początkowej

* Z czego można wywnioskować że 100% - 68% - 20% = 12% czyli że książka to 12% kwoty początkowej i że wydał 32% swoich pieniędzy
2010-02-28T10:23:14+01:00
250zł.- 100%
x -20%
x=250*20%/100
x=50
250-50=200 reszta pieniędzy po zakupie kalkulatora

200-30=170 po zakupie książki
250-100%
170-x
x=170*100/200
x=85%

odp.zostało mu 170zł. czyli 85% kwoty początkowej.