Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T10:24:49+01:00
X²≤10
x²-10≤0
(x-√10)*(x+√10)≤0
x-√10=0 lub x+√10=0
x=√10 lub x=-√10

teraz zaznaczamy na osi te dwie liczby i zaznaczamy przediał

x należy do przedziału (-√10, √10)

-√10≈-3,16
√10≈3,16

czyli lczby całkowite które zawieraja się w tym przedziale to (
-3, -2, -1, 0, 1, 2, 3) jest ich siedem
2 5 2
2010-02-28T10:26:02+01:00
Będą to liczby 0, 1,-1,2,-2,3,-3 a więc jest ich siedem

x²≤10/ obustronnie "pierwiastkujemy"
[x]≤3,1 []te nawiasy oznaczają wartość bezwzględną
2 1 2