Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T10:26:14+01:00
AFRODYTA WENUS bogini miłości i piękna.
ARES MARS bóg wojny.
ARTEMIDA DIANA bogini świata zwierzęcego i roślinnego.
ASKLEPIOS ESKULAP bóg sztuki lekarskiej - patron lekarzy.
ATENA MINERWA bogini pokoju i wojny słusznej, bogini mądrości.
CHARYTY GRACJE boginie wdzięku i radości.
CHLORIS FLORA bogini kwiatów, usposobienia wiosny.
DEMETER CERES bogini pól i urodzaju, życia. Demeter = matka - gleba.
DIONIZOS BACHUS bóg winnej latorośli, wina i płodnych sił przyrody.
EOS AURORA bogini jutrzenki.
ENYO BELLONA bogini wojny.
EROS AMOR bóg miłości.
HADES PLUTON rządził królestwem podziemia światem umarłych.
HEBE JUWENTA bogini młodości.
HEFAJSTOS WULKAN bóg ognia i sztuki kowalskiej.
HELIOS SOL bóg światła i powietrza.
HERA JUNONA najpotężniejsza bogini na Olimpie, małżonka Zeusa, opiekunka małżeństw i wierności małżeńskiej.
HERMES MERKURY bóg handlu i zysku, opiekun kupców.
HESTIA WESTA bogini ogniska domowego.
25 3 25
2010-02-28T10:43:42+01:00
Merkury- bóg pasterzy i złodziei (odpowiednik grecki to HERMES)
Wenus - bogini miłości pewnego poranka wynurzła się z piany morskiej u wybrzerzy Cypru (Odpowiedniczka grecka to -AFRODYTA)
Mars- bóg wojny (odpowiednik grecki to ARES)
Jowisz- najważniejszy bóg władający życiodajnym deszczem (odpowiednik grecki to ZEUS)
Saturn- bóg zasiewów, plonów jego atrybut to sierp (jego odpowiedniczka grecka to DEMETER)
Uranos- pierwszy bóg w dziejach rzymskich
Neptun-- Pan mórz i oceanów (jego odpowiednik grecki to POSEJDON)
Pluton- bóg podziemia i świata zmarłych (jego odpowiednik greckito HADES)
Diana-bogini świata zwierzęcego i roślinnego (odpowiedniczka Grecka to Artemida)
Minerwa- bogini pokoju i wojny słusznej, bogini mądrości.odpowiedniczka grecka to Atena.
Gracje- boginie wdzięku i radości,odpowiedniczka grecka to Charyty.
Ceres- bogini pól i urodzaju, życia, odpowiedniczka grecka to Demeter.
Junona- opiekunka małżeństw i wierności małżeńskiej , odpowiedniczka grecka to Hera.
No to chyba tyle , mam nadzieje że się przyda :)***
59 4 59