Hej rozwiążcie zadanie z matmy. Za pierwsze dobrze zrobione dam najlepsze.
Akwarium w kształcie prostopadłościanu o krawędziach gługości 50cm, 30 cm i 20 cm jest wypełnione do połowy wodą.
a) Ile waży woda w akwarium?
b) O ile centymetrów podniesie się poziom wody w akwarium, gdy dolejemy 3 litry wody?
c) Ile wody należy dolać do tego akwarium, aby było wypełnione do 3/4 wysokości?
Załącznik

Pomóżcie proszę. I ma jeszcze jedno kto chce niech rozwiąże:
Powierzchnia ścian w pokoju jest równa 50 m kwadratowych. Pan Mietek chce ściany tego pokoju wyłożyć płytami kartonowo-gipsowymi o grubości 12,5 mm. O ile zmniejszy się objętość powietrza w tym pokoju?

możecie rozwiązać zadania z załącznika.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-28T10:45:16+01:00
A) 50 x 30 x 20 = 3000cm3
3000 x 1/2 = 1500cm3
1500cm3 = 15l wody = 15kg

b) podniesie się o 3 cm

c) 30 x 3/4 = 22,5
22,5 - 18 = 4,5l wody

Licze na Naj ;)
1 5 1
2010-02-28T10:51:45+01:00
Też robiliśmy to w szkole więc przepisuję z zeszytu. Daleko w tyle jesteście mu jesteśmy przy procentach ;)

a) 50*30*20=3000cm3
3000 / 2= 1500cm3
1500cm3=15l= 15kg
b) 3 cm
c) 30*3/4=22,5
22,5-18=4,5l
2 3 2