Jeśli ktoś pisał test w dwusetną rocznice urodzi Chopina to prosze się ze mną skontaktować. Chodzi mi o pytania jakie były oraz jakie trzeba było utwory rozpoznać i czy było trzeba też jakąś postać z obrazka rozpoznać prosze o jak najwięcej pytań bo jutro już konkurs..

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T13:01:23+01:00
Ja miałem takie pytania :
jakie były pierwsze utwory Fryderyka Chopina
kto uczył chopina do 12 roku rzycia
gdzie jest pochowane jego serce
za czym tęsknił gdy wyjechał do Francji
kiedy sie urodził dzień/miesiąc.rok i kiedy zmarł tak samo
na co cierpiał na jaką chorobą
w którym roku życia przestał słyszeć
ja dostałem piątkę zobaczymy co ty dastaniesz
2010-02-28T15:40:10+01:00
My losowaliśmy na karteczkach etiudy, potem rzucaliśmy dwiema kostkami i tyle ile wypadło oczek o tyle półtonów mieliśmy zrobić transpozycję i zagrać wylosowaną etiudę a vista.

A tak na serio...

Pytanie może być naprawdę każde... to nie jest tak, że ministerstwo przygotowuje zestaw pytań, wysyła do szkół i nauczyciele robią na ich temat sprawdziany... dlatego jeżeli chodzi o pytania to sobie odpuść i przeczytaj jakiś dobry tekst o Chopinie (choćby: http://pl.chopin.nifc.pl/chopin/life/biography/page/1 - zapamiętają wszystko co jest na tych stronach z biografią powinnaś dostać 6, chyba, że chodzisz do ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia ale w tym wypadku nie prosiłabyś o pytania).

Jeśli masz rozpoznać jakąś postać z obrazka to najprawdopodobniej będzie trzeba rozpoznać:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Eugène_Ferdinand_Victor_Delacroix_043.jpg - samego Chopina
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Emilia_Chopin.jpeg - jego siostrę Emilię
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Eugène_Ferdinand_Victor_Delacroix_041.jpg - jego kochankę Geogre Sand
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Izabela_Chopin.jpg - jego siostrę Izabelę
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Justyna_Chopin.jpg - jego matkę Teklę (błędnie nazywaną Justyną - Justyna to jej drugie imię)
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mikołaj_Chopin.jpg - jego ojca Mikołaja
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tytus_Woyciechowski.jpg - Tytusa Wojciechowskiego, jego przyjaciela
http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Ludwika_Chopin.jpg - jego siostrę Ludwikę
http://www.archiwa.gov.pl/memory/sub_chopin/foto/10137.jpg - Wojciecha Grzymałę, jego przyjaciela