Odpowiedzi

2010-02-28T11:07:26+01:00
-75%-jest wykorzystywana jako material budowlany
-w produkcji papieru,mas plastycznych,lakierow,sztucznego jedwabiu,materialow wybuchowych
-niektore dostarczaja zywicy(do produkcji smarow i smoly)
-niektore nasiona sa jadalne dla czalowieka
-z rdzenia sagowcow wytwarzana jest maczka skrobiowa
-jagody jalowca sa wykorzystywane do aromatyzowania napojow alkoholowych
-schronienie i pokarm dla zwierzat
-korzenie zapobiegaja erozji i wzmacniaja glebe
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T13:44:30+01:00
Znaczenie roślin nagonasiennych:
- Są pokarmem i schronieniem wielu zwierząt i innych organizmów
-korzenie roślin nagonasiennych umacniają glebę dzięki czemu zapobiegają erozji
- dostarczają surowców przemysłowych: drewna budowlanego , materiałów do produkcji papieru
- są wykorzystywane do produkcji leków
- są wykorzystywane jako rośliny ozdobne