Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T11:33:05+01:00
Polska nierządem stoi to znaczy, że podczas panowanie Sasów nie rządzili oni Polską należycie i dlatego tak się mówiło.

Jedni do Sasa, drudzy do Lasa to znaczy, że niektórzy z Polaków twierdzili, ze Sasowie do najlepsi władcy naszego państwa, a inni twierdzili że to Leszczyński będzie najlepszym rządzącym.


zdaje mi się że tak ma byc :]
24 3 24
2010-02-28T11:39:16+01:00
1. Za czasów Saskich w Polsce nie było silnej władzy wewnętrznej, słabość państwa uznano, za jej głowny atut, dlatego, że nie będziemy narażeni na najazdy nieprzyjaciół. Był to złudne myślenie z racji późniejszych rozbiorów.
2. Podczas panowania Augusta II Mocnego zawiązało się wiele konfederacji przeciwko niemu-czyli związanym z chęcią osadzenia Lesczyńskiego na tronie. Znaleźli się i tacy, którzy Mocnego właśnie popierali. Chodzi o to, że w latach 1705-1709, najpierw panował August II Mocny, jednak została przeciwko niemu zawiazana konfederacja, która na tronie chciała osadzić Leszczyńskiego, sytuacja ta pwtórzyła się w latach 1733-36
14 4 14