Odpowiedzi

2010-02-28T11:10:02+01:00
X- miara najmniejszego konta
360- suma miar kątów w czworokącie
4- ilość kątów

x+2x+2*(2x)+2*(2*(2x))=360
15x=360 /:15
x=24
2x=2*24=48
2*(2x)=4x=4*24=96
2*(2*(2x))=8x=8*24=192
Miary kątów: 24, 48, 96, 192
Sprawdzenie:
24+48+96+192=360
Mam nadzieję, że pomogłam;)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T13:31:27+01:00
St.=stopień

x+x2+x4+x8=x15
360st.:15=24st.
24st.x2=48st.
24st.x4=96st.
24st.x8=192st.
Odp.: Miary kątów tego czworokątu to: 24st., 48st., 96st. i 192st.

Liczę na naj!.:***
2 5 2
2010-02-28T13:40:59+01:00
A=kąt początkowy
2a,4a,8a=kolejne kąty
a+2a+4a+8a=360
15a=360
a=24
odp.
1 kąt=24
2 kąt=48
3 kąt=96
4kąt=192

24+48+96+192=360

P.S 360 wzieło sie z tąd że suma miar kątów w czworokącie wynosi 360 stopni
1 5 1