Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-28T11:32:33+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T11:57:49+01:00
Vr - prędkość prądu rzeki
Vm - prędkość motorówki
s - odległość między przystaniami = 14 km
t1 - czas płyniecia z prądem rzeki = 40 min = 2/3 h
t2 - czas płynięcia pod prąd = 56 min = 23/30 h
(Vm + Vr)razy 2/3 = 14
(Vm - Vr) razy 23/30 = 14
(Vm + Vr) razy 2 = 42
(Vm - Vr) razy 23 = 420
2Vm + 2Vr = 42 wyznaczamy Vm = 21 - Vr i wstawiamy do drugiego równania
23Vm - 23Vr = 420
23(21 - Vr) - 23 Vr = 420
483 - 23Vr - 23Vr = 420
- 46Vr = 420 - 483
- 46Vr = - 63
Vr = 63/46 = 1,4 km/h
Vm + Vr = 21
Vm + 1,4 = 21
Vm = 21 - 1,4 = 19,6 km/h
odp
prędkość motorówki = 19,6 km/h
prędkość rzeki = 1,4 km/h