Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-28T11:36:29+01:00
Ja nie wiem jaki graniastosłup obliczyć tu nic nie ma
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T12:12:35+01:00
A.
Ppc=2Pp+2Pb1+2Pb2
Pp=2*4*2=16 [j²]
Pb1=2*2*6=24 [j²]
Pb2=2*4*6=48 [j²]
Ppc=16+24+48+=88 [j²]

B.
Ppc=2Pp+Pb1+Pb2+Pb3
Obliczam dlugosc preciwprostokatnej trojkata prostokatnego zawartego w podstawie za pomoca Twierdzenia Pitagorasa
4²+3²=x²
16+9=x²
x=5
Pp=2*(a+b/2)=2*(4*3/2)=12 [j²]
Pb1=4*6=12 [j²]
Pb2=3*6=18 [j²]
Pb3=5*6=30 [j²]
Ppc=12+24+18+30=84 [j²]

C.
Ppc=2Pp+3Pb
Pp=2*(a²√3/4)=a²√3/2=4²√3/2=16√3/2=8√3 [j²]
Ppb= 3*6*4=72 [j²]
Ppc=(8√3+72)≈8*1,73+72=13,84+72=85,84 [j²]

D.
Ppc=2Pp+4Pb
Pp=2*a²=2*3²=2*9=18 [j²]
Pb=4*6*3=72 [j²]
Ppc=18+72=90 [j²]

Najmniejsze pole powierzchni ma graniastoslup B