Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T11:39:51+01:00
X- ilość żonkili
y-ilość tulipanów

x+y=120
3y=x

3y+y=120
4y=120 /:4
y=30

x=3*30=90

Odp.
Ogrodnik posadził 90 żonkili.
3 2 3
2010-02-28T11:39:54+01:00
X+3x=120
4x=120/4
x=30-tulipany
3x=90-żonkile
2010-02-28T11:40:07+01:00
X - ilość czerwonych kwiatków (tulipany)
3x - ilość żółtych kwiatków (żonkile)
120 - wszystkie kwiatki

x + 3x = 120
4x = 120
x = 30

3*30 = 90

spr. 90 + 30 = 120
120 = 120

Odp. Posadził 90 żółtych kwiatków.
1 5 1