Odpowiedzi

2010-02-28T11:41:47+01:00
Znajduja sie wszedzie
w kurzu,wodzie na poscieli itp.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-28T11:42:46+01:00
Negatywne działanie bakterii:

- wywołują choroby człowieka, zwierząt i roślin:
ROŚLINY: plamistość liści, rak bakteryjny, wiednice, nekrozy, zgnilizny i powstawanie rakowatych
narośli
ZWIERZĘTA: gruźlica, wydzielanie jadów dzielimy na: wydzielane poza komórką egzotoksyny oraz uwalniana z komórki w czasie jej rozpadu endotoksyny
CZŁOWIEK: gruźlica, kiła, dur brzuszny, dżuma, cholera, gronkowce, bakteryjne zapalenie płuc, bakteryjne zapalenie opon mózgowych, brucelozy, szkarlatyn, trąd, angina,
zatrucia pokarmowe najgroźniejszym zatruciem jest toksyna produkowana przez
laseczkę tężca oraz zatrucie jadem kiełbasianym wydzielanym przez laseczkę jadu
kiełbasianego.
- uwalniają azot od atmosfery
- przeprowadzanie procesów gnilnych - powodują gnicie produktów spożywczych pochodzenia roślinnego i zwierzęcego
- powodują niszczenie materiałów przemysłowych
- powodują straty w gosp. człowieka
1 5 1