Odpowiedzi

2010-02-28T11:56:48+01:00
Tytuł Zemsta nierozerwalnie wiąże się z mottem utworu:
„Nie masz nic tak złego, żeby się na dobre nie przydało.
Bywa z węża dryjakiew (lekarstwo), złe często dobremu okazyją daje.” (A. Fredro)
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T11:57:38+01:00
Tytul ma wymowe ironiczna, nawiazuje do intrygi Czesnika, ktora miala byc zemsta za domniemana zdrade i zniewage, jakiej bohater doswiadczyl ze strony Podstoliny.Zemsta Czesnika miala byc rownoczesnie ostatecznym rozrachunkiem ze znienawidzonym sasiadem Rejentem Milczkiem. Tytulowa zemsta okazala sie jednak rozwiazaniem wszystkich klopotow bohaterow. Okazala sie byc zbawienna w skutkach -polaczyla kochajaca sie pare, doprowadzila do zgody pokloconych sasiadow.
14 4 14