Cena biletu wstepu do muzeum dla dziecka stanowi 50% ceny biletu dla doroslego , a suma cen tych biletow jest rowna 33zl .Oblicz , cene biletu dla dziecka oraz cene biletu dla doroslego.
1 sposob
x-cena bilet dla doroslego
............razy x biletu dla dziecka
............+........ razy x rowna sie 33
........... razy x rowna sie 33
x rowna sie 33: .......
x rowna sie ...........
.......... razy x rowna sie ............
2 sposob
x - cena bilet dla doroslego
y - cena biletu dla dziecka /cena biletu dla dziecka stanowi 50% ceny biletu dla doroslego
.......... + ......... rowna sie 33 /suma cen tych biletow jest rowna 33 zl
zapisz i rozwiaz uklad rownan
.......................................................
.................................................................
.........................................................
prosze o pomoc

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T11:52:49+01:00
1 sposob
x-cena bilet dla doroslego
......0,5......razy x biletu dla dziecka
......x......+.....0,5... razy x rowna sie 33
......1,5..... razy x rowna sie 33
x rowna sie 33: ...1,5....
x rowna sie .....22......
......0,5.... razy x rowna sie .....11.......


2 sposob
x - cena bilet dla doroslego
y - cena biletu dla dziecka /cena biletu dla dziecka stanowi 50% ceny biletu dla doroslego
.....x..... + .....y.... rowna sie 33 /suma cen tych biletow jest rowna 33 zl
zapisz i rozwiaz uklad rownan

x+y=33
y=0,5x

x+0,5x=33
y=0,5x

1,5x=33
y=0,5x

x=22
y=0,5x

x=22
y=11

2010-02-28T11:53:08+01:00
X - cena biletu normalnego
y - cena biletu dla dziecka

x+y=33
x=2y
2y + y = 33
3y=33
y=11
2y=x=22

odp.: bilet dla dziecka kosztuje 11zł, bilet normalny kosztuje 22zł
  • Użytkownik Zadane
2010-02-28T12:14:02+01:00
Analiza zadania:
x - cena biletu dla dorosłych
y - cena biletu dla dzieci
(1) x + y =33
(2) y = 50%x

Rozwiazanie zadania:
{x +y=33
{y= 50%x

{x +y=33/ *(-1)
{-1/2x+y=0

{-x -y= -33
{-1/2x +y=0
____________(dodajemy)
-1 1/2x = -33 /:(-1 1/2)
x=22

x+y=33
22+y=33
y=33-22
y=11

{x= 22
{y= 11

Odp.Cena biletu dla dziecka wynosi 11 zł, a dla dorosłego 22 zł.