Odpowiedzi

2009-10-18T20:46:48+02:00
A) 9minut - 12%
xminut - 100%

12x = 900 / : 12 x=75
Wersja oryginalna trwała 75minut.

B) 3000zł - 100%
xzł - 2%
100x = 6000 / :100 x = 60
2% kwoty 3000zł to 60zł.

C) 200kg - 100%
240kg - x%

200x = 24000 / :200 x= 120
Stanowi 120%.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-18T20:51:29+02:00
A ) Nowa wersja filmu jest o 9 minut krótsza od wersji oryginalnej. Ile minut trwała wersja oryginalna , jeśli skrócono ją o 12 % ?

na zasadzie proporcji:
9 minut - 12%
x minut - 100%
9 minut * 100% = 12% * x minut
900/12 = x
x = 75 minut

B ) Znajdź kwotę o 2 % mniejszą niż 3000zł .

3000 - 100%
x - 2%
3000*2 / 100 = 6000/100 = 60
więc liczba o 2% mniejsza od 3000 to liczba 2940
ponieważ 3000 - 60 (czyli 2% liczby 3000) to się równa 2940

C ) Jaki procent masy 200 kg stanowi masa 240 kg ?

200-100%
240-x
x=240*100/200=120%
2009-10-18T20:52:31+02:00
A)
112 % - x
12% - 9

9*112/12= 84
Odp.: Wersja oryginalna filmu trwała 84 min.

B)
3000 - 100%
x - 2%

3000*2/100 = 60
Odp.: 2% z liczby 3000 to 60

C)
100% - 200kg
x - 240kx
100*240/200 = 120%
Odp.: Masa 240kg stanowi 120% masy 200kg