Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T12:00:27+01:00
1l= 1kg
m= 330ml= 0,33l= 0,33kg
g ≈ 10N/kg
Ciężar= Fg=m*g
Fg= 0,33kg* 10N/kg
Fg= 3,3 N

Odp.: Masa wody wynosi 0,33kg a ciężar 3,3 N.
2010-02-28T12:05:18+01:00
Witaj
dane V=0,33l=330ml=330cm3=0,33dm3, d=1g/cm3 = 1g/ml, g=10m/s2=10N/kg
szukane m, Q
1/
masa m = d*V = 330ml*1g/ml = 330g
2/
ciężar Q = m*g = 0,33kg*10N/kg = 3,3 N

............................pozdrawiam