Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T12:00:11+01:00
Niepotyzm-faworyzowanie członków rodziny przy opsadzaniu stanowisk i przydzieleniu godności .
symonia- handel godnościami i urzędami kościelnymi, sakramentami oraz dobrami duchowymi
2 2 2
2010-02-28T12:03:22+01:00
Pojęcia te w szczególności dotyczą kryzysu Kościoła w IX i X wieku.

Nepotyzm - obsadzanie stanowisk kościelnych przez rodzine lub przyjaciół.

Symonia - "świętokupstwo" - kupowanie urzędów kościelnych, sakramentów i odpustów.
3 2 3