Odpowiedzi

2010-02-28T12:01:52+01:00
W jamie nosowej możemy wyróżnić okolice węchową ,w błonie śluzowej tej okolicy znajdują się zakończenia nerwów węchowych.
Powietrze które przechodzi przez jame nosowa zostaje :

oczyszczone z kurzu dzieki sluzowi i wloskom pokrywajacym ta jame
ogrzane
nawilzone (nasycone para wodna)
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T12:11:32+01:00
Jama nosowa
- podzielona na 2 połowy przegrodą zbudowaną za kości i chrząstki,
- wokół jamę nosowej znajdują się przestrzenie wypełnione powietrzem tzw. zatoki oboczne nosa,
- od tyłu jama nosowa łącze się poprzez nozdrza tylne z jamą gardła,
- wewnątrz pokryta jest licznymi rzęskami - migawkami.

Tchawica
Ma kształt rury o dużej sprężystości, długości około 10-13 cm.
- od góry połączona jest z krtanią, u dołu przechodzi w dwa oskrzela,
- ściana tchawica jest z połączonych ze sobą za pomocą więzadeł chrzęstnych pierścieni.
Każda ma kształt podkowy.
- wewnątrz wysłana jest błoną śluzową pokrytą nabłonkiem z rzęskami.
4 4 4