Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T12:06:53+01:00
Co do tego zdania są bardzo podzielone, Szkoła Krakowska uważa, że gdyby Polacy w porę zmądrzeli to rozbiorów udałoby się uniknąć. Natomiast instytucja Warszawska uważa, że gdyby nie agresywna polityka zaborców to Polska uniknęłaby rozdarcia pomiędzy 3 zaborców. A co mogliśmy zrobić, aby tego uniknąć? Przede wszystkim trzeba było skończyć z ksenofobią szlachty i wprowadzić reformy. II połowa XVIIwieku to był odpowiedni moment na zmiany, niestety Sobieski nie podjął się żadnych zmian, a późniejsi Sasi nic nie zrobili, aby cokolwiek zmienić, chociaż August III miał propozycje reform, jednak Potoccy i Czartoryscy studzili jego zapał. Największym nieszczęściem Polski obok szerzącej się korupcji, prywaty było liberum veto. Jego zniesienie przyszło za późno dopiero w 1791r. Za czasów m.in. zdradziecka polityka Targowicy, a potem uległość Poniatowskiego wobec carycy doprowadziły do upadku. Mogliśmy uniknąć upadku naszego kraju, ale konieczne było cofnięcie się jakieś 100 lat wstecz i wtedy podjęcie reform. Za Stanisława Augusta Polska była już za słaba, aby cokolwiek wskórać. Gdyby szlachta zrozumiała swoją głupotę i zacofanie wszystko mogłoby wyglądać zupełnie inaczej.
2 3 2
2010-02-28T12:07:23+01:00
Zniesienie wolnej elekcji i liberum veto
Sprawić aby mieszczaństwo miało wpływ na gospodarke, co zwiekszyłoby wydolność ekonomiczną
Ograniczyć potęgę i samowolę magnatów

proszę . możesz poszukać z internetu . ; ]
na podsatwię tego napisz . ; P
3 2 3