Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-18T20:50:22+02:00
X-waga tańszych czereśni
y-waga droższych czereśni

6x=9y
x+y=10 ---> x=10-y

6(10-y)=9y
15y=60
y=4
x=10-4


y=6
x=4
Odp. Zakupiono 6 kg tańszych i 4 kg droższych czereśni
19 4 19
2009-10-18T20:51:08+02:00
X-tansze
y-drozsze


x+y=10
6x=9y

x+y=10
x=9/6y=3/2y

3/2y+y=10
x=3/2y

2,5y=10
x=1,5y

y=4
x=6
tanszych 6kg drozszych 4kg
8 4 8
2009-10-18T21:05:47+02:00
1 kg tanszych czeresni kosztuje-6 zl.
1 kg drozszych czeresni kosztuje-9 zl
36 zl-6 kg tanszych czeresni
36zl- 4 kg drozszych czeresni
6+4 = 10 kg
odp. Tanszych czeresni kupiono 6 kg, drozszych czeresni kupiono 4 kg.
8 4 8