Odpowiedzi

2010-02-28T12:02:04+01:00
Kratań jest narządem glosu gdyż powietrzem poruszane struny wytdają dzwięk.
2010-02-28T12:03:53+01:00
Funkcja krtani jako narzad wydawania dzwieku. jest to mozliwe przez szpare glosni i sama glosnie ktore sa zamieszczone w krtani i ktore wlasnie odpowiadaja miedzy innymi za wydawanie dzwieku. mysle ze nauczycielowi w szkole wlasnie o to chodzilo bo tez kiedys mialem podobne zadanie. i dostalem 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T13:33:58+01:00
Krtań jest narządem zbudowanym z chrząstek fałdów głosowych. Dźwięki o określonej wysokości powstają podczas przechodzenia powietrza przez mniej lub bardziej zaciśnięte fałdy, między którymi pozostaje mniejszy lub większy otwór.
Właśnie tak powstaję dźwięk w krtani głosowej człowieka.
1 5 1