Przeczytaj poniższe opisy i ustal, których największych rzek świata one dotyczą oraz nazwij kontynenty, po których płyną.

a) Dla wyznawców Hinduizmu jest ucieleśnieniem Bogini Oczyszczania. Rozpoczyna swój bieg u podnóży Himalajów, a kończy w Zatoce Gałgańskiej.

b) Płynie wśród wiecznie zielonych lasów równikowych od Andów po Atlantyk. Żyje w niej ponad 2000 gatunków ryb wśród nich piranie.

c)Ma wiele źródeł płynie między innymi przez Ugandę i Sudan i Deltę uchodzącą do morza śródziemnego. Regularnie wylewa zapewniając rozkwit rolnictwa.

za najlepsze odpowiedzi daje naj... ;]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T12:09:49+01:00
A) Ganges, Azja
b) Amazonka, Ameryka Południowa
c) Nil, Afryka
  • Zubr
  • Początkujący
2010-02-28T14:00:17+01:00
A) ganges plynie w azji
b)amazonka w ameryce poludniowej
c) jest to nil w afryce