A. Na mapie w skali 1:2 000 000 odległość z Radowa do Rad wynosi 8,6 cm. Jaka jest rzeczywista odległość z Radowa do Rad?

b.Czy trójkąt ABC o kątach ostrych 68⁰ i 52⁰ oraz trójkąt MNP o kątach ostrych 68⁰ i 60⁰ są do siebie podobne? Uzasadnij.

c.Suma pól dwóch kwadratów wynosi 130cm². Długości boków tych kwadratów są liczbami całkowitymi. Oblicz sumę obwodów tych kwadratów.

d.Punkt P jest punktem wewnętrznym pięciokąta ABCDE. Uzasadnij, że figur, której wierzchołkami są środki odcinków PA, PB, PC, PD i PE jest pięciokątem podobnym do pięciokąta ABCDE.

3

Odpowiedzi

2009-10-18T20:49:39+02:00
A)
1:2 000 000
1cm - 2 000 000cm
1cm - 20km (skreślamy 5 zer)

1cm - 20km
8,6 - x

x=(8,6*20)/1
x=172km
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-18T20:56:11+02:00
A)
1. 1:2 000 000
2. Radów_____8,6cm_____Rady
3. 1cm- 20km
4. 20km × 8,6cm = 172km
5. Odp. Z Radowa do Rad jest 172km


2009-10-18T21:44:22+02:00
Ja tylko a
a 1:2000000
1cm(mapowy)-2000000cm(terenowych)-20000m(t)-20km(t)
8,6cm×20km=172km

Od Radowa do Rad jest 172km.