Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T12:20:42+01:00
Były dwie tablice dekalogu. Na jednej były trzy przykazania, ktore mówią o Bogu i jak mam go traktować, a na drugiej były przykazania względem naszego życia i naszych bliźnich. Według dekalogu powinniśmy żyć, bo one wyznaczaja nam reguły, lecz wiele osób odsuwa się od boga i zapomina o ważnym dla nas dekalogu.
3 3 3
2010-02-28T12:21:25+01:00
Inaczej Dziesięć przykazań – zbiór podstawowych nakazów moralnych obowiązujących pierwotnie wyznawców judaizmu, a następie przejęty przez chrześcijan, dla których spełnia się on w Jezusie Chrystusie poprzez tajemnicę paschalną.

Tekst dekalogu musiał zostać wyryty na kamiennych tablicach dwukrotnie, gdyż pierwsze tablice z dekalogiem Mojżesz rozbił w gniewie widząc, jak jego lud zaczął pod jego nieobecność czcić złotego cielca. Zgodnie z przekazem biblijnym drugie tablice z dekalogiem były przechowywane w Arce przymierza aż do czasu zburzenia pierwszej Świątyni Jerozolimskiej.

ja jednej tablicy były napisane 3 przykazania dotyczące Boga
a na drugiej były napisane pozostałe 7 przykazań dotyczące człowieka
2 1 2