Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T12:23:30+01:00
Struktury komórkowe występujące u roślin i niektórych pierwotniaków oraz w komórkach zwierzęcych. W komórkach zwierzęcych występuje wiele małych wodniczek (wakuol), natomiast w roślinnych jedna lub kilka dużych. U pierwotniaków występują wodniczki tętniące, odpowiedniki wakuoli, ale od wakuoli o wiele mniejsze. Zajmują do 90% komórki. Ze starzeniem się komórki zachodzi proces rozrośnięcia się i zamienienia wakuoli w jedną wodniczkę.
24 4 24
2010-02-28T12:26:37+01:00
Wodniczka czyli wakuole struktury komórkowe występujące u roślin i niektórych pierwotniaków oraz w komórkach zwierzęcych.
Zawiera wodę, wakuola otoczona jest pojedynczą błoną białkowo-lipidową. Zajmują dużo miejsca w dojrzalej komórce.
25 4 25
2010-02-28T13:12:52+01:00
Wakuola jako organella komórkowa
21 2 21