Odpowiedzi

2010-02-28T12:46:24+01:00
Gawriło Princip, serbski nacjonalista z Bośni zastrzelił arcyksięcia Franciszka Ferdynanda i jego małżonkę Zofię von Chotek, jadących samochodem. Było to motywem do wybuchu I wojny światowej. Zmarł 28 kwietnia 1918r. w więzieniu w Tereźnie.

:))
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T13:34:43+01:00
28 czerwca 1914 arcyksiążę austriacki Franciszek Ferdynand, następca tronu został zastrzelony w Sarajewie w Bośni przez Gawriło Principa – serbskiego nacjonalistę. Należał on do organizacji Czarna Ręka (serb. Црна рука/Crna Ruka). Natychmiast po tym zabójstwie Niemcy ogłosiły całkowite poparcie dla dalszych działań Austrii, prowokując ją tym samym do wypowiedzenia wojny Serbii, podczas gdy Francja zapewniła o swoim poparciu Rosję.
1 2 1