1) oblicz dlugosc boku prostokata wiedzac ze jego obwod jest rowny 48cm a jeden z bokow ma 15cm.
2) w sklepie bylo 120kg jablek sprzedano dwie piate tych jablek ile kg jablek pozostalo w sklepie?
3) oblicz pole i obwod prostokata wiedzac ze jeden z jego bokow ma 7,2cm a drugi 60mm.
4) oblicz pole trapezu o postawach 4cm i 6cm i wysokosci 5cm
5) oblicz pole trojkata ktorego jeden z bokow ma 9cm a wysokosc prostopadla do tego boku ma 3cm.

pamietajcie o zamianie jednostek i wszystkich obliczeniach ! ! !

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T12:32:41+01:00
1) oblicz dlugosc boku prostokata wiedzac ze jego obwod jest rowny 48cm a jeden z bokow ma 15cm.
15 + 15 = 30 48 - 30 =18 18 : 2 = 9 - długość boku


2) w sklepie bylo 120kg jablek sprzedano dwie piate tych jablek ile kg jablek pozostalo w sklepie?
120kg x 2/5 = 48 kg 120 - 48kg =72 kg

3) oblicz pole i obwod prostokata wiedzac ze jeden z jego bokow ma 7,2cm a drugi 60mm.
7,2 cm = 72 mm

72mm x 60mm = 4320cm2=pole

2 x 60= 120 2 x 72=144mm 120 + 144 = 264mm - ob


4) oblicz pole trapezu o postawach 4cm i 6cm i wysokosci 5cm
4 + 6 x 5 :2 =25 -pole

5) oblicz pole trojkata ktorego jeden z bokow ma 9cm a wysokosc prostopadla do tego boku ma 3cm.

9 x 3=27 27 : 2 = 13,5 -- pole trójkąta
2010-02-28T12:34:29+01:00
1.o=2*a+2*b
48=2*15+2*5
48=30+2*b
18=2*b
b=9
2.5/5-2/5=3/5 - tyle zostalo
3/5 z 120=120*3/5=360/5=72 kg
3.a=7,2
b=6cm
P=6*7,2=43,2cm²
O=2*7,2+2*6=14,4+12=26,4cm
4.a=4
b=6
h=5
P=1/2*(a+b)*h
P=1/2*10*5
P=25cm²
5.a=9
h=3
P=1/2*a*h
P=1/2*9*3
P=27/2=13,5cm²
2010-02-28T12:39:08+01:00
1.
Obw=48
a=15
Obw=2a=2b
48=2*15=2b
48=30+2b / -30
18= 2b / :2
9=b
b=9


2.
1 całość = 120 kg
⅕ = 120 :5
⅕=14

3.
a=7,2 cm
b=60 mm = 6 cm
P=a*b
P=7,2*6= 43,2 cm²
Obw= 2a+2b
Obw=2*7,2 + 2*6
Obw=14,4+12 =26,4

4.
a=4 cm
b=6cm
h=5cm

P=½ (a+b)* h
P=½ (4+6) * 5
P=5*5 = 25cm²

5.
a=9cm
h=3cm
P=½a *h
P=4,5*3
P=13.5 cm²


Myślę że jest dobrze ;D