Raz w miesiącu ciotka szoruje chłopca szarym mydłem. oblicz, o ile zmniejszy się objętość kostki mydła, w kształcie prostopadłościanu o krawędziach 8 cm 4 cm i 14 cm, jeśli po kąpieli wszystkie wymiary zmniejszyły się o 2 cm

proszę jak najszybciej dam naj

2

Odpowiedzi

2010-02-28T12:38:01+01:00
8cm*4cm*14cm=448 cm3.
6cm*2cm*12cm=144cm3 - po kąpieli.
448 cm3-144cm 3=304cm3.
kostka zmniejszy się o 304 cm3.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T12:39:33+01:00
V mydła przed: 8 cm * 4 cm * 14 cm = 448 cm^3
Wymiary po:
8 cm - 2 cm = 6 cm
4 cm - 2 cm = 2 cm
14 cm - 2 cm = 12 cm
V mydła po: 6 cm * 2 cm * 12 cm = 144 cm^3
448 cm^3 - 144 cm^3 = 304 cm^3
Odp.: Mydło zmniejszyło swą objętość o 304 cm^3.
30 5 30