Odpowiedzi

2010-02-28T12:41:14+01:00
Dyfuzja to samorzutne mieszanie się cząsteczek dwóch lub więcej różnych substancji.
Przykłady:
- atrament + woda
- perfumy + tlen
- woda + sól
- woda + CO2
- herbata + woda
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T12:50:12+01:00
Dyfuzja czyli samorzutne zmieszanie sie stykających substancji.
Cząstki jednej substancji wnikają w cząstki drugiej.
Świadczy to o ziarnistej budowie materii.
Najszybciej zachodzi w gazach najwolniej zaś w substancjach stałych.
Np: 1.Zmieszanie cherbaty z wodą
2.Wlanie atramentu do wody.
3.Zmieszanie dwóch gazów tlenu i azotu.
5 5 5