Z Krakowa i Zakopanego wyruszyli jednoczęśnie dwaj motocykliści . Motocyklista jadący z Krakowa poruszał się ze średnia prędkością 60 km na h, a jadący z Zakopanego ze średnią prędkością 40 km na h . Po jakim czasie i w jakiej odległości od Krakowa spotkają się jeżeli odległość z Krakowa do zakopanego wynosi 100 km ???

do wzoru v=s przez t
na jutro

2

Odpowiedzi

2010-02-28T12:56:13+01:00
Mk= 60km/h
mz= 40 km/h
Z Zakopanego do Krakowa jest 100 km. Logicznie można dojść do tego, że spotkają się po godzinie i w odległości 60 km od Krakowa. (w moim przypadku nauczyciel nas podpuszczał, że nie).
Sprawdzenie.
mk w ciągu godziny pokona 60 km.
mz pokona 40 km.
60 km + 40 km = 100 km
Jak to ze wzorem zrobić, nie mam pojęcia.
24 3 24
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T13:05:56+01:00
V1 - prędkość pierwszego motocyklisty = 60 km/h
V2 - prędkośc drugiego motocyklisty = 40 km/h
s - droga = 100 km
s = (V1 + V2)t
t - czas jazdy motocyklistów = s/(V1 + V2) = 100/100 = 1 h
s1 - odległość od Krakowa = V1t = 60 km/h razy 1 h = 60 km
odp
motocykliści jechali 1 h i spotkali się w odległości 60 km od Krakowa
37 4 37
tam ma być małe " v " bo duże oznaczałoby objętość ;)