Dam najlepszą!!!!

Chodzi o odpowiedzi na kilkanaście pytań (sprawdzianek >.<)(Najlepiej jak by ktoś miał książke do VI klasy: "Uświęceni w Duchu Świętym", Radom 2006 lub starsza)

1.Co znaczy słowo "Dekalog"?
2.Kto potwierdził ważność Dekalogu?
3.Kto jest autorem błogosławieństw?
4.Co to znaczy być błogosławionym?
5.Jakich ludzi Jezus nazywa błogosławionymi?
6.Kto ustanowił i oglosił przykazania kościelne?
7.Do jakiej dziedziny życia odnoszą się przykazania kościelne?
8.W jakim celu zostały nam dane przykazania kościelne?
9.Dlaczego przykazania kościelne są normą życia chrześcijańskiego?
10.Co to jest sumienie?
11.Co to znaczy, że sumienie trzeba kształtować?
12.Co to jest wolność?
13.Co lub/i kto zniewala człowieka?
14.Kto jest źródłem wolności człowieka?


Plis odpowiedzcie!!!!!

2

Odpowiedzi

2010-02-28T13:24:26+01:00
Dekalog to 10 przykazań Bożych
Mojżesz
Jezus
Być szczęśliwym
Tych co są w 8 błogosławieństwach
Papież JP II
Pracy
Aby ich przestrzegać
nie wiem :(
Sumienie to wewnętrzny głos
Aby mniej grzeszyć
To że można robić co się chce
SZatan
Jezus/Bóg
9 2 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T15:46:48+01:00
1.Co znaczy słowo "Dekalog"?
- Dekalog to inaczej 10 przykazań bożych.
2.Kto potwierdził ważność Dekalogu?
- Ważność dekalogu potwierdził Mojżesz.
3.Kto jest autorem błogosławieństw?
- Autorem błogosławieństw jest Jezus.
4.Co to znaczy być błogosławionym?
- Być błogosławionym to po śmierci przebywać w niebie.
5.Jakich ludzi Jezus nazywa błogosławionymi?
-Jezus nazywa błogosławionymi ludzi, którzy w coś uwierzyli, choć nie widzieli tego.
6.Kto ustanowił i ogłosił przykazania kościelne?
- Ustanowił i ogłosił przykazania kościelne Jan Paweł II.
7.Do jakiej dziedziny życia odnoszą się przykazania kościelne?
- Przykazania kościelne odnoszą się do życia chrześcijańskiego.
8.W jakim celu zostały nam dane przykazania kościelne?
- Przykazania kościelne zostały nam dane, w celu poszerzenia naszej wiary w Boga.
9.Dlaczego przykazania kościelne są normą życia chrześcijańskiego?
- Przykazania są normą życia chrześcijańskiego, ponieważ bez nich na świecie panowałyby spory o wiarę ludzi.
10.Co to jest sumienie?
- Sumienie to wewnętrzny głos skłaniający człowieka do czynienia dobra i do unikania zła.
11.Co to znaczy, że sumienie trzeba kształtować?
- Sumienie trzeba kształtować, to znaczy, że trzeba unikać popełniania wciąż tych samych błędów.
12.Co to jest wolność?
- Wolność to swoboda od wszystkich obowiązków jakie mamy.
13.Co lub/i kto zniewala człowieka?
- Człowieka zniewala szatan.
14.Kto jest źródłem wolności człowieka?
- Źródłem wolności człowieka jest Pan Bóg.
;)))
25 4 25