Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T18:02:32+01:00
Monteskiusz może przyznać sobie zasługi za trójpodział bo to on go stworzył..
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-28T18:23:50+01:00
Monteskiusz stworzył trójpodział władzy, który dzieli sie na władzę ustawodawcza, wykonawczą oraz sądownicza. te trzy rodzaje wladzy sa rownozedne, nawzajem sie kontroluja. Trójpodział władzy jest najbardziej rozpowszechnionym systemem sprawowania władzy na świecie. Pozwala bowiem na prawidłowe funkcjonowanie państwa demokratycznego.

proszę :)
1 5 1
2010-02-28T18:41:29+01:00
Monteskiusz stworzył trójpodział władzy, który dzieli się na prawodawczy,wykonawczy i sądowniczy. Każdej z nich przypisał jakieś zadania. Prawodawczej przypisał uchwałę prawa i ustawy, a sądowniczej i wykonawczej rząd zajmujący się bieżącymi sprawami państwa. Połączenie tych trzech władz w jednym ręku prowadzić musi,jego zdaniem do wielkiego ucisku. Gdy bowiem jedna i ta sama władza uchwala prawo rządzi i sama siebie kontroluje wtedy zagrożona jest wolność obywateli.
2 4 2