Podaj odpowiedzi w postaci wyrażeń algebraicznych:
a) Zbroja rycerza waży 30 kg. Rycerz waży X kilogramów. Ile waży rycerz w zbroi ?
b) Jedno jajko kosztuje 0,35 zł. Ile złotych kosztuje M jajek ?
c) Książka ma N kartek. Ile ma stron ?
d) Jedna róża kosztuje 4 zł, a wstążka kosztuje złotówkę. Ile złotych należy zapłacić za K róż przybranych wstążką ?
e) Radek jest starszy od Ani o 9 lat. Ania ma Y lat. Ile lat ma Radek ?
f) W rezerwacie było N żubrów. Obecnie jest ich 2 razy mniej. Ile żubrów jest w rezerwacie ?


Daję najjj !!!
mam to na jutro !!!

3

Odpowiedzi

2010-02-28T13:14:57+01:00
A) 30 + x
b) 0.35 * M
c) 2 * N
d) K * (4+1)
e) Y + 9
f) N/2
37 4 37
2010-02-28T13:17:09+01:00
Podaj odpowiedzi w postaci wyrażeń algebraicznych:
a) Zbroja rycerza waży 30 kg. Rycerz waży X kilogramów. Ile waży rycerz w zbroi ?
b) Jedno jajko kosztuje 0,35 zł. Ile złotych kosztuje M jajek ?
c) Książka ma N kartek. Ile ma stron ?
d) Jedna róża kosztuje 4 zł, a wstążka kosztuje złotówkę. Ile złotych należy zapłacić za K róż przybranych wstążką ?
e) Radek jest starszy od Ani o 9 lat. Ania ma Y lat. Ile lat ma Radek ?
f) W rezerwacie było N żubrów. Obecnie jest ich 2 razy mniej. Ile żubrów jest w rezerwacie ?

A] 30 + x
B] 0,35M
C] 2N
D] K ( 4 + 1 )
E) Y + 9
F] 1/2 N
20 4 20
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T13:18:49+01:00
A) 30kg+X
b)M×0.35
c) N÷2
d) 4×K+1
e) Y+9
f) N÷2
64 4 64
litery powinny być małe a to jest istotnie ważne
to co z- tego to mi nie przeszkadza a ty się nie czepiaj ciekawe jak ty napi ty napszesz
napszerz a nie tyko spisywać ja nie spisuje