Napisz co było przyczyną wymienionych zdarzeń:

1. Pojedynek Zbyszka z Lichtensteinem
2. Polowanie na niedźwiedzia
3. Bitwa Juranda z Krzyżakami
4. Okaleczenie Juranda
5. Bitwa pod Grunwaldem
6. Uratowanie Zbyszka przez Danusię
7. Porwanie Danusi
8. Walka Zbyszka z Rotgierem
9. Samobójstwo Zygfryda
10. Walka Maćka z Lichtensteinem
11. Napad na Spychów.

Z góry dziękuję ;)

2

Odpowiedzi

2010-02-28T13:20:03+01:00
1. Obiecanie Danusi że rzuci pod jej stopy pawie pióra, które noszą na głowach Krzyżacy.
2. Zdobycie sadła niedźwiedziego dla Maćka.
3. Nieoddanie Jurandowi obiecanej córki przez Krzyżaków.
4. Zemsta Zygfryda za zabójstwo braci.
5. Zatargi Polsko Krzyżackie
6. Kara ucięcia głowy dla Zbyszka.
7. Zmuszenie Juranda do posłuszenstwa.
8. Udowodnienie że Rotgier miał racje.
9. Wyrzuty sumienia po darowaniu mu wolności przez Juranda.
10. Zemsta za bratanka.
11. Chęć zabójstwa żony Juranda.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T13:24:17+01:00
1.Zbyszek go zaatkował bo myślał że to wróg on tymczasem był posłem, zaatkawoał go z chęcią zdobycia pawich piór które obiecał Danusi.
2.Chcieli zdobyć tłuszcz niedzwidzia by wyłuskać kule Maćka.
3.Ponieważ przyjechał on do ich zamku by odzykać Danusię oni zaś pokazali mu inna dziewkę i powiedzieli że myśleli że to ona .Wcześniej go upokorzyli więc ten ze złości ich zaatakował.
4.Powodem tego była śmierć Rotgiera i innych braci,chciał się poprostu zemścić.
5.Zatargi polsko Krzyżackie.
6.Kara ucięcia głowy Zbyszka.
7.Porwali ją dla okupu.
8.Udowodnienie że Rotgier miał racje.
9.Popełnił on samobójstwo tego znaczy nie było stwierdzonego w książce dlaczego konkretnie.Można sunąć przypuszczenia tylko że był bardzo stary,nie miał już niekogo może uświadomił sobie co przeżył i że mu darowano życie (Jurand mu póżniej je darował).
10.Maćko chciał to zrobić dla Zbyszka. Takto nie pamiętam co tam jeszcze było przyczyną . Doszła do starcia pomiędzy nimi w bitwie pod Grunwaldem.
11.Chęć zabójstwa żony Juranda.
3 3 3