Odpowiedzi

2010-02-28T13:20:36+01:00
Oznaczmy przez x ilość modeli Janka. Wtedy Tomek ma 3x modeli, a Kasia - 3x+16 modeli. W sumie mają x+3x+3x+16=7x+16 modeli. Stąd równanie
7x+16=303
7x=287
x=41
Odp. Janek ma 41 modeli, Tomek - 123 i Kasia - 139.
2010-02-28T13:25:11+01:00
X -> modele Janka
3x -> modele Tomka
3x + 16 -> modele Kasi

x + 3x + 3x + 16 = 303
7x = 303 - 16
7x = 287 /:7
x = 41

Odp. Janek ma 41 modeli, Tomek 123, a Kasia 139 modeli.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T13:27:27+01:00
Janek - x
Tomek - 3x
Kasia - 3x + 16

x + 3x + 3x + 16 = 303
7x + 16 = 303 / - 16
7x = 287 / :7
x = 41

3 * 41 = 123
123 + 16 = 139

Odp.: Janek ma 41 modeli, Tomek ma 123 modele a Kasia ma 139 modeli.

myśle że pomogłam ; }
1 5 1