Odpowiedzi

2010-02-28T13:35:40+01:00
1 Ludziom rośliny są potrzebne ponieważ w wyniku fotosyntezy zabierają z powietrza szkodliwy dwutlenek węgla a dają tlen.
2 chaber bławatek,czarnuszka damasceńska,dynia ozdobna,klarkia wytworna, mietelnik żakula
3.Człowiek zagraża roślinom np. niszcząc je.
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T13:54:57+01:00
Zad.1
Rośliny dostarczają nam:

-tlenu,
-pożywienia,
-włókien,
-drewna,
-papieru,
- paliw,
-leków,
-barwników,
-żywic,
-olejków eterycznych,
- kauczuku.
-Kształtują nasze środowisko życia (ekosystem) oddziałując na warunki klimatyczne,
-zmniejszając zanieczyszczenia powietrza i hałas.
-Rośliny wiążą dwutlenek węgla (ważny gaz cieplarniany).
-Wpływają także na nasze środowisko kulturowe ze względu na walory estetyczne, krajobrazowe, znaczenie religijne.

Zad.2
Gatunki roślin trójących:

bylica polna
ciemiernik czarny
gryka tatarska
ostrzeń górski
rutewka pojedyńcza
śnieżyca przebiśnieg
widłak alpejski

Zad.3
Poprzez:

zanieczyszczenia przemysłowe,
przemysł hutniczy,
przemysł energetyczny,
przemysł chemiczny,
przemysł górniczy.
różne spryskiwanie roślin detergentami.
3 5 3