Odpowiedzi

2010-02-28T13:32:15+01:00
Obliczam h: z trójkąta o bokach h 10 i 26
10²+h²=26²
100+h²=676
h²=676-100
h=24

p= a+b/2 *h
p=15+35/2 *24
p= 600cm²
2010-02-28T13:32:57+01:00
O.5 * 26 * (15 + 35) = 650 [cm2]

* = razy
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T15:34:27+01:00
Musimy najpierw obliczyć wysokość tego trapezu, skorzystamy z twierdzenia pitagorasa.
Wzór to a²+b²=c²
za b² dla ułatwienia podstawimy h²

10²+h²=26²
100+h²=676
h²=676-100
h=24

p= (a+b)×h/2
p=(15+35)×24 /2
p= 600cm²
Odp. Pole powierzchni trapezu równoramiennego wynosi 600cm².
1 5 1