Witajcie!!!
Mam prośbę,napiszcie mi znaczenie tych związków frazeologicznych:
- piąć się po szczeblach kariery,
- trzymać kogoś w ryzach,
- ciarki chodzą po plecach,
- czytać w myślach,
- chodzić z głową w chmurach,
- diabeł tkwi w szczegółach,
- ile tchu w piersiach.

Jeśli jeszcze może macie sił, to proszę podsuńcie mi pomysł, jakie może to być związek frazeologiczny ??? Musi zawierać ''ch'' ten ostatni wyraz:

życie na ...............

Z góry dziękuję, kto wszystko dobrze rozwiąże, dam najlepszą odpowiedź.:****

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T13:38:52+01:00
1. dostawać awanse
2. trzymać coś w określonych granicach
3. bać się
4. wiedzieć co powie inny
5. byc nieobecnym
6. nie należy wnikać w szczegóły
7. w maksymalnym wysiłku.

ostatnie
życie na walizkach
1 5 1
2010-02-28T13:41:41+01:00
-dążyć do wyznaczonego sobie celu
-trzymać kogoś w napięciu,niepewności
-strach,lęk przed nieznanym
-osoba przewidująca ruch drugiej osoby
-marzyciel
-coś trudnego,skomplikowanego
-wysiłek ponad siły

życie na wysokich obrotach-intensywne,ciągła bieganina
1 5 1