Pilne .!!
to zadanie na jutro z geografii .
trzeba odpowiedzieć na pytanie:
"Czy Antarktyda to wspólne dobro ludzkości."
odpowiedź powinna być na ¼ strony A4 .
i nie chcę odp skopiowanej z internetu, tylko własnymi słowami .

z góry wieelkie dzięęki .! ; **** . <3333

2

Odpowiedzi

2010-02-28T13:58:54+01:00
Antarktyda to kontynent, który został odkryty 28 stycznia 1920 r. Później, na konferencji w Waszyngtonie w 1959 roku z udziałem 12 państw podpisano Układ w Sprawie Antarktydy. Zgodnie z jego postanowieniami kontynent ten wraz z przyległymi do niego morzami może być wykorzystywany wyłącznie do celów pokojowych. Żadne państwo nie może rościć pretensji terytorialnych do Antarktydy. Uczestnicy wypraw antarktycznych, organizowanych przez różne kraje, są zobowiązani do wymieniania między sobą informacji naukowych uzyskanych w trakcie badań. Według celów tego Układu wynika, że Antarktyda ma być kontynentem dziewiczym. Antarktyda została kontynentem pokoju – wykorzystywanym jedynie przez badaczy do celów naukowych.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-28T16:06:29+01:00
Antarktyda nie należy do żadnego państwa ani człowieka. Jest ona bowiem tzw. wspólnotą wszystkich państw. Państwa te mogą prowadzić różne badania na temat tego kontynentu, lecz muszą się wymieniać informacjami. Kiedyś bowiem niektóre państwa próbowały kupić Antarktydę, jednak nie było i nie jest to możliwe. 1959 roku w Waszyngtonie zawarto układ w sprawie Antarktydy. Pozwala on na wykorzystywanie jej w celach pokojowych, gwarantuje swobodę prowadzenia badan naukowych na jej terenie. W ten sposób Antarktyda jest obszarem międzynarodowym.