Test kontrolny z matematyki pisało 150 uczniów. Oceny bardzo dobre otrzymało 46 osób, czyli jedna trzecia dziewcząt i dwie siódme chłopców. Ile dziewcząt i ilu chłopców pisało ten test

proszę rozwiązać to układem równań
metodą podstawiania

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T09:35:31+01:00
X - liczba dziewcząt
y - liczba chłopców

{x+y=150
1/3x+2/7y=46

x=150-y
1/3(150-y)+2/7y=46

x=150-y
50-1/3y+2/7y=46 /*21

x=150-y
1050-7y+6y=966

x=150-y
-1y=966-1050

x=150-y
-1y=-84 /:(-1)

x=150-y
y=84

x=150-85
y=84

x=66
y=84

Test pisało 66 dziewcząt i 84 chłopców
2010-03-01T09:52:32+01:00
Test kontrolny z matematyki pisało 150 uczniów. Oceny bardzo dobre otrzymało 46 osób, czyli jedna trzecia dziewcząt i dwie siódme chłopców. Ile dziewcząt i ilu chłopców pisało ten test


x - liczba dziewczynek
y - liczba chłopców
x+y-wzyscy uczniowie

x+y=150
1/3x+2/7y=46

x=150-y podstawiam poniżej
1/3(150-y)+2/7y=46

x=150-y
50-1/3y+2/7y=46

x=150-y
-1/3y+2/7y=46 -50

x=150-y
-1/3y+2/7y=46 -50/*21

x=150-y
-7y+6y=-84

x=150-y
-1y=-84 /:(-1)

x=150-y
y=84

x=150-85
y=84

x=66
y=84

czyli test pisało 66 dziewczynek i 84 chłopców
2010-03-01T12:43:42+01:00
Test kontrolny z matematyki pisało 150 uczniów. Oceny bardzo dobre otrzymało 46 osób, czyli jedna trzecia dziewcząt i dwie siódme chłopców. Ile dziewcząt i ilu chłopców pisało ten test
x - liczba dziewcząt
y - liczba chłopców

x+y=150
⅓x+²/₇y=46

y=150-x
⅓x+²/₇y=46

y=150-x
⅓x+²/₇(150-x)=46

y=150-x
⅓x+300/7 -2/7x=46 /*7

y=150-x
7/3x+300 -2x=322 /*3

y=150-x
7x+900 -6x=966

y=150-x
x=966-900

y=150-x
x=66

y=150-66=84

Test pisało 66 dziewcząt i 84 chłopców