Pierwsza lekcja rozpoczyna się o 8,15.Poranne mycie ubieranie i jedzenie sniadania zajmują Karolowi 30 minut,droga do szkoły kwadrans.O której godzinie Karol powinien wstać,aby zdążyć do szkoły na 5 minut przed rozpoczęciem lekcji??



Prosze o obliczenia;D:D

3

Odpowiedzi

2010-02-28T14:02:15+01:00
8.15 pierwsza lekcja

( 30 min+5min+15min)=50minut

8,15-50 minut= 7.25
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T14:03:01+01:00
A więc ma być w szkole na 8:10 ( lekcje zaczynaja sie o 8:15, a ma byc 5 minut przed wiec 8:10 )

zanim dojdzie do szkoły to mija 15 minut(kwadrans), czyli 8:10-15 minut=7:55
następnie
poranna toaleta itp zajmuje mu 30 minut wiec 7:55-30 minut= 7:25

Karol powinien wstać o 7:25
1 5 1
2010-02-28T14:05:11+01:00
30+15=45
8.15h - 45min = 7.30h
i - jeszcze 5min przed pierwsza lekcja = 7.25h
nie wiem czy tak ale chyba dobrze:)
1 5 1