Odpowiedzi

2010-02-28T14:11:06+01:00
MgCO3 = Mg(2+) + CO3(2-)
Al2(CO3)3 = 2Al(3+) + 3CO3(2-)
K3PO4 = 3K(+) + PO4(3-)
Ca3(PO4)2 = 3Ca(2+) + 2PO4(3-)
AlPO4 = Al(3+) + PO4(3-)

np.:
CO3 to 3 musi byc w dolnym indeksie
a to co w nawiasie to w gornym, jest to wartościowość
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T14:13:58+01:00
MgCO3 -> Mg2+ + CO3 2-
Al2(CO3)3 -> 2Al3+ + 3CO3 2-
K3PO4 -> 3K+ + PO4 3-
Ca3(PO4)2 -> 3Ca2+ + 2PO4 3-
AlPO4 -> Al3+ + PO4 3-