Odpowiedzi

2010-02-28T14:12:16+01:00
Suma dwóch liczb wynosi 29.Jedna z tych liczb jest o 5 większa od drugiej.Ile wynosi iloczyn tych liczb?
x+y=29
x=y+5

5+y+y=29
x=5+y

2y=29-5
x=5+y

2y=24
x=5+y

y=12
x=5+12

y=12
x=17
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T14:13:34+01:00
I liczba - x
II liczba - x + 5
suma = 29

x+x+5=29
2x=29-5
2x=24/:2
x=12

I liczba - 12
II liczba 12 + 5
iloczyn = 12*(12+5)=204

1 5 1