Odpowiedzi

2010-02-28T14:18:39+01:00
Rośliny które dostosowały się do życia na pustyni to np.kaktus. Wyposażył się on w łodygi długie i szerokie aby magazynować w nich zapasy wody.Kaktus ma również kolce pozwalające mu na to aby zwierzęta nie zbliżały się do niego

Licze na 5 ;D:D
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T14:19:08+01:00
Kaktusy i inne sukulenty wykorzystują swoje zapasy wody do fotosyntezy i innych niezbędnych dla życia procesów. Kiedy tempo pobierania wody z gleby jest tak niskie, że ma ujemny wpływ na fotosyntezę, sukulenty pobierają wodę ze specjalnej tkanki magazynującej. W łodydze kaktusa może być gromadzona duża ilość wody, a niektóre gatunki mogą tracić nawet połowę swoich zapasów, zanim ujawnią się negatywne tego skutki. U wielu kaktusów liście są zredukowane do postaci kolców, co obniża straty wody, a fotosyntezę przeprowadzają komórki zielonych łodyg. Chroni się również kaktus przed drapieżnikami porzez kolce :)