Odpowiedzi

2010-02-28T14:20:02+01:00
Przekątan kwadratu=a pierwiastek z 2 czyli 3pierw. z 2
h trojkata apierw z 3 przez 4 czyli 4pierw z 3
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T14:26:12+01:00
L = 12 cm

L = 4*a ---> a = L : 4
a = 12 cm : 4 = 3 cm
d = a√2 = 3 √2 cm - długość przekątnej kwadratu
L = 3*b ---> b = L : 3
b = 12 cm : 3 = 4 cm
h = 0,5*b √3 = 0,5*4 cm *√3 = 2√3 cm - wysokość trójkąta
(3 √2)² = 9*2 = 18 , a (2√3)² = 4*3 = 12
czyli
d > h
Odp.Tak - przekątna kwadratu jest dłuższa od wysokości trójkąta.
4 5 4