Hurtownia odzieży zakupiła 12 jednakowych zimowych płaszczy i 15 jednakowych kurtek za łączną kwotę 13500zł.Płaszcz był o 180zł droższy niż kurtka .Oblicz cenę zakupu przez hurtownię płaszcza oraz cenę zakupu kurtki.Zapisz wszystkie obliczenia.POMOCY!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T14:22:02+01:00
X- płaszcze [cena]
y- kurtki [cena]

Rozwiązujemy to metodą układów równań
{12x +15y = 13500
{x=180+y
{12(180 + y) +15y= 13500
{x=180+y
{2160+12y+15y = 13500
{x=180 +y
{27y= 11340 //27
{x=180 +y
{y=420
{x=600

Płaszcz kosztował 600 zł, a kurtka 420zł.
7 4 7
2010-02-28T14:27:27+01:00
12x - cena 12 płaszczy
15y - cena 15 kurtek
12x + 15y = 13500zł - cena wszystkiego

x=y+180 - cena 1 płaszcza

12×(y+180)+15y=13500
12y+2160+15y=13500
12y+15y=13500-2160
27y=11340
y≈420zł - cena 1 kurtki
420+180=600zł - cena 1 płaszcza
4 1 4
2010-02-28T14:28:09+01:00
Hurtownia odzieży zakupiła 12 jednakowych zimowych płaszczy i 15 jednakowych kurtek za łączną kwotę 13500zł.Płaszcz był o 180zł droższy niż kurtka .Oblicz cenę zakupu przez hurtownię płaszcza oraz cenę zakupu kurtki.Zapisz wszystkie obliczenia.POMOCY!
x - cena płaszcza
y - cena kurtki
12x + 15y = 13.500 zł
x = y + 180 zł

x = y + 180 zł
12(y +180) + 15 y = 13.500

x = y + 180 zł
12y + 2160 + 15y = 13.500

x = y + 180 zł
27y = 13.500 - 2160

x = y + 180
27y = 11.340

x = y + 180
y = 11.340 : 27 = 420 zł

x = 420 zł + 180 zł = 600 zł
y = 420 zł

x = 600 zł - cena 1 płaszcza
y = 420 zł - cena 1 kurtki
1 5 1