Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-18T23:37:31+02:00
Sprawdźmy czy prawdą jest że
26⁹ > 82⁷
2²*13⁹*2⁷ > 41⁷*2⁷ /:2⁷
2²*13⁹ > 41⁷
W związku z tym że 13*3=39≈41
2²*13⁹>(3*13)⁷
2²*13⁹>3⁷*13⁷ /:13⁷
2²*13²>3⁷
4*169 > 2187
676 >2187
Nieprawda zatem musi być że 26⁹ < 82⁷
  • Użytkownik Zadane
2009-10-19T00:32:14+02:00
26^9 > 82^7
2^2*13^9*2^7 > 41^7*2^7/:2^2
2^2*13^* > 41^7
W zwiazku ze 13*3=39 41
2^2*13^9>(3*13)^7
2^2*13^9>3^7*13^7 /:13^7
2²*13²>3⁷
4*169 > 2187
676 >2187
26^9 < 82^7