Sześcienne akwarium o łącznej powierzchni wszystkich szklanych scian 1,8 m2 zastało napełnione wodą w ten sposób , że lustro wody znajduje sie o 12 cm niżej od górnej krawędzi sześcianu . Ile litrów wody znajduje się w akwarium?
ps. proszę o troche dokładniejszy opis bo głowe mam zieloną!!!;)

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-28T14:37:47+01:00
Akwarium sklada ci sie z 5 scian ;) to musisz sobie wyobrazić jak widzisz to liczysz :D i zauważasz ze każda jest kwadratem;P
1.8m²:5=0.36m²=36cm² pole 1 kwadratu
P=a²
czyli potrzeba nam bok on bedzie wysokościa akwarium
a=6cm
6-12=-6 :O czyli raczej puste jest to akwarium chyba ze tam mialo byc 1.2cm od gory
6-1.2=4.8cm
36*4.8cm=172.8cm³
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T14:45:01+01:00
Sześcienne akwarium o łącznej powierzchni wszystkich szklanych scian 1,8 m2 zastało napełnione wodą w ten sposób , że lustro wody znajduje sie o 12 cm niżej od górnej krawędzi sześcianu . Ile litrów wody znajduje się w akwarium?
ps. proszę o troche dokładniejszy opis bo głowe mam zieloną!!!;)

P = 1,8 m² - powierzcnia szesciennego akwarrium\
a - krawędź podstawy akwarium
h = a - wysokość akwarium ( h =a ponniewż jest to sześcian )
H - 12cm = a - 1,2 dm - wysokość lustra wody

Vw = ? - objetość wody w akwarium

1.Obliczam krawędź a szescianu ( akwarium ma 5 scian ( bez góry)

P = 5*a²
P = 1,8 m²= 180 dm²
6a² = 180 m²
a² = 180 dm² : 5
a² = 36dm²
a = √(36dm²)
a = 6 dm

2. Obliczam objetość wody w akwarium
Vw = Pp*H
Vw = a*a*H i H = a-1,2dm
V w= a*a*(a-1,2 dm)
Vw = (6 dm )² *(6 - 1,2 )dm
Vw = 36dm² *( 4,8 )dm
Vw = 172,8 dm³

1 dm³ wody = 1l
Vw = 172,8 l

Odp. W akwarium zanjduje się ok. 172,8 l wody
4 4 4