Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-18T23:47:34+02:00
<13-93> 3-ka występuje 18 razy (podobie z 5 i 7 po 18 razy) czyli razem 54 razy mogą wystąpić w tym zbiorze


<103-193> 3 występuje 18 razy Takich zbiorów jest 8 (do 993) w przypadku od (300-399) trójka powtarza się sto razy +18 w dwucyfrowych :) czyli 18*8+100+18=262
w piątce jest podobnie więc powtarzaja się one w tym zbiorze 524 razy
1 1 1
  • Użytkownik Zadane
2009-10-18T23:49:36+02:00
Policzmy ile takich liczb jest w każdym przypadku
a) 2-cyfrowych w których zapisie występuje 3,5,7
zatem w liczbach zaczynających się na 1 mamy tylko 13, 15 i 17;
w liczbach zaczynających się na 2 podobnie 23, 25, 27
w liczbach zaczynających się na 3 mamy wszystkie czyli 10 liczb (od 30, 31, 32, ..., 39), w liczbach zaczynających się na 4, 6, 8 i 9 będziemy mięli po 3 takie liczby, a w liczbach zaczynających się na 5 i 7 mamy wszystkie takie a więc 10+10=20
Łącznie wszystkich mamy 3+3+10+3+10+3+10+3+3=30+6*3=30+18=48 liczb
b) 3-cyfrowych w których zapisie występuje 3,5
w liczbach zaczynających się na 1i0 mamy 103,105
w liczbach zaczynających się na 1i1 mamy 113,115
w liczbach zaczynających się na 1i2; 1i4; 1i6; 1i7; 1i8; 1i9 mamy w każdym po dwie zatem 6*2=12 liczb
w liczbach zaczynających się na 1i3 oraz 1i5 mamy wszystkie zatem mamy 10+10=20
zatem w każdej setce zaczynającej się na 1; 2; 4; 6; 7; 8 i 9 mamy takich liczb po 20+8*2=20+16=36, zatem w tych setkach jest ich 7*36=252
w liczbach zaczynających się na 3 oraz zaczynających się na 5 bierzemy pod uwagę wszystkie liczby, w każdej setce jest 100 liczb zatem tu mamy 2*100 =200 liczb, zatem wszystkich takich liczb jest
200+252=452

Zatem jak widać więcej jest 3-cyfrowych w których zapisie występuje 3 i 5
2 3 2
  • Użytkownik Zadane
2009-10-19T00:27:01+02:00
13-93>3-ka występuje 18 razy (podobie z 5 i 7 po 18 razy) czyli razem 54 razy
103-193 3 występuje 18 razy Takich zbiorów jest 8 (do 993) w przypadku od (300-399) trójka powtarza się sto razy +18 w dwucyfrowych :) czyli 18*8+100+18=262
w piątce jest podobnie więc powtarzaja się one w tym zbiorze 524 razy
1 1 1