Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T14:35:24+01:00
# Płazy ogoniaste - zwierzęta z czterema dobrze wykształconymi kończynami i z wyraźnym ogonem. Ciało wydłużone.
Przedstawiciele: salamandra olbrzymia, traszka grzebieniasta, aksolotl
# Płazy bezogonowe - ciało krępe, pozbawione ogona. Kończyny tylne znacznie mocniej zbudowane od przednich (dostosowanie do skoków).
Przedstawiciele: żaba trawna, ropucha szara, rzekotka drzewna, drzewołaz karłowaty
12 4 12
2010-02-28T14:37:24+01:00
Płazy ogoniaste- zwierzęta, które posiadają 4 dobrze wykształcone kończyny i ogon, ich ciało jest wydłużone.

Płazy bezogonowe- zwierzęta bez ogona, kończyny tylne mają zbudowane mocniej od przednich, są przystosowane do skakania.... ;)
5 3 5
2010-02-28T14:38:58+01:00
Płazy ogoniaste-ich ciało przypomina wyglądem jaszczurke.Np:Traszka,salamandra.Posiadają dobrze wykształcone kończyny.Oddychają płucami,skórą, jamą gębowo-gardzielowa oraz skrzelami.

płazy bezogonowe-przypominają żabe.Nie posiadają ogona,posiadają silne skoczne kończyny tylnie.
5 3 5